Videohyllan

Alla inlägg den 11 januari 2013

Av D - 11 januari 2013 22:58

Originaltitel: Arachnophobia
Regissör: Frank Marshall
Utgivningsår: 1990
Längd: 103 min

 

En grupp forskare är inne i Venezuela & letar efter spindel-arter, sällsynta sådana. Dom hittar spindlar, som är extremt giftiga och dödliga. En medresenär dödas av ett spindelbett, så dom skickar hem honom igen. Vad dom inte märker är att en spindel är medresenär i kistan, där den döda ligger. En ny doktor anländer till byn Canaima, och där blir han en bricka i ett sjukt dödligt spel. Kommer han överleva spindlarnas attack? Kommer spindlarna utrotas?


Jag HATAR denna film! Den är grymt bra! Men spindlar alltså... Denna filmen kom 1990 och jag va 5 år gammal då, men jag minns när jag va omkring 7-10 att jag tittade på denna massvis med gånger och hade spindelfobi redan då. Men jag hade för mig att spindlarna va rätt så "overkliga" och att man knappt såg spindlarna, utan mest skuggorna av dom. Men jag hade fel. Jag hade en rysning i kroppen under HELA filmen och det va grymt obehagligt. Usch. Har man arachnophobia (spindelfobi) på riktigt, så ska man absolut INTE se denna film. Tvi!



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards