Videohyllan

Alla inlägg den 5 januari 2013

Av D - 5 januari 2013 22:30

Originaltitel: The sitter
Regissör: David Gordon Green
Utgivningsår: 2011
Längd: 81 min

 

Noah Griffith är en hopplös kille som hoppat av skolan. Har har inga framtidsambitioner eller planer. En kväll ställer han upp som barnvakt åt tre barn för hans mammas skull. Dessa barn kommer totalt förändra hans liv! Noah är tillsammans med världens svin till flickvän som bara utnyttjar honom. Mitt under barnvakts-kvällen vill hon att han ska fixa droger till henne och komma till festen hon är på för att lämna det. Dum som han är, så bestämmer han sig självklart för att göra det (i hopp om att få något naket i utbyte). Så in med ungarna i bilen, och ut på en liten tripp som kommer förändra hela hans värld.


En mycket rolig film alltså! Jag fnissade & skrattade flera gånger under varje scen! Jonah Hill är ju en av mina favoritskådespelare (känd från "Supersugen") och han gör även denna roll helt klockren! Jag har egentligen inte så mycket mer att säga än att filmen va bra, rolig och se den!



Av D - 5 januari 2013 09:39

Originaltitel: Amusement
Regissör: John Simpson
Utgivningsår: 2008
Längd: 85 min

 

En traumatiserad kvinna frågas ut av en polis och en psykiatriker angående tre historier som involverar en clown, ett hotell och en konvoj och som alla involverar två av hennes kvinnliga vänner från barndomen. Man ska inte leka med sitt liv på det där sättet, som konvojen innebar – man vet inte vilka sorts människor man möter på i trafiken.

 

Fy fan vilken dålig film! Ingen sammanhållning, ingen riktig röd tråd. Skitkass med andra ord. Trodde den skulle sluta bra åtminstone, men den slutade skittråkigt. Dom första 60 minuterna hände mer eller mindre ingenting... Eller, sakerna som hände trodde man att det skulle bli något bra av av. Men icke. Dom sista 20 minuterna väntade man ATT det skulle sluta någorlunda okej. Men fy. 90 minuter bortkastat av mitt liv.



Av D - 5 januari 2013 09:20

Originaltitel: Grave encounters
Regissör: Colin Minihan & Stuart Ortiz
Utgivningsår: 2011
Längd: 92 min

 

Lance Preston och hans produktionsteam spelar in reallity-dokusåpa-avsnitt om spökjakt som sedan sänds på tv. Hittills verkar dom inte ha lyckats filma några riktigt spännande händelser att sända i deras program. Men dom ger inte upp! Nästa avsnitt ska filmas in i det övergivna gamla mentalsjukhuset Collingwood Psychiatric Hospital, där dom bestämmer sig för att rigga upp kameror och övernatta med låsta dörrar utifrån. Till en början verkar det gå som det har gått i alla andra avsnitt där dom själva skrämmer upp varanndra och hittar på lite småsaker för att göra bra tv. Men snart börjar det hända riktigt otäcka saker som dom själva har svårt att tro på. Och allt fångas på film.


Alltså... denna film fick mig verkligen att krypa ur mitt skinn! Herre min gud, vad den skrämde mig! Hela filmen är filmad som Blair Witch Project, då man ser allt via kameror, och det gjorde faktiskt filmen ännu mer spännande! Jag brukar faktiskt inte vara lättskrämd när det gäller skräckfilmer, men denna var faktiskt riktigt bra! Definitivt en film man INTE ska sitta och titta på själv! Läste att det finns en Grave Encounters 2 också, så den ser jag fram emot med spänning!



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards