Videohyllan

Alla inlägg den 28 december 2017

Av D - 28 december 2017 13:14

Originaltitel: The mummy
Regissör:
Alex Kurtzman
Utgivningsår:
2017
Längd:
110 min

 

Den egyptiska drottningen Ahmanet väcks ur sin eviga vila för att hämnas på den värld som på ett orättvist sätt tog hennes liv. Med sig ur graven tar hon en ilska och ett hämndbegär som fått tryckkoka i en gravkammare i tusentals år. Hon tar oss med på en resa från Mellanösterns svepande sanddyner till den underjordiska värld som gömmer sig under dagens London.


Jag måste börja med att återigen tala om att jag brukar tycka om remakes. Men i detta fall är originalet och uppföljaren tusen gånger bättre. Handlingen är inte alls lika spännande och det är mycket mindre "egyptisk historia" än i dom förra. Filmen fokurerar mer på relationen mellan Cruise och Annabelle Wallis. Sen tycker jag absolut inte att Cruise passar i denna roll. Han är så överdriven och jag har hela tiden hans "scientologi-religion" i bakhuvudet, vilket är störande. Filmen är okej att kolla på, men förvänta dig inte allt för mycket.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards