Videohyllan

Alla inlägg den 19 december 2017

Av D - 19 december 2017 10:41

Originaltitel: John Hron
Regissör:
Jon Pettersson
Utgivningsår:
2015
Längd:
117 min

 

I det lilla samhället Kode i Kungälv bor 14-årige John Hron med sin familj. En våg av nynazistiska våldsdåd sveper över landet. När John försvarar en elev i skolan dras han snart in i en dispyt med mobbren. Konflikten eskalerar och orsakar spänning mellan John och hans vänner. Det hela kastar en skugga över Johns planer för en framtida motorcykelsemester med sin flickvän och hans träning för de nationella kanotmästerskapen. Medan John försöker vinna tillbaka sina vänner, går mobbaren med i ett våldsamt gäng med nynazister. För sina heroiska insatser blev John Hron ett välkänt namn och han har haft en stor inverkan på Sverige än idag.


Usch, denna historien är så himla tragisk. Jag minns inte alls när detta hände 1995, men jag va bara 10 år gammal då. Men man har växt upp med denna historien om den modiga John Hron. Filmen är urkass. Handlingen är självklart hemsk men samtidigt både intressant och spännande och jag tycker att det är bra att dom gjort en filmatisering om denna händelse. Men skådespelarna är nog dom sämsta jag någonsin sett. Nästan varenda en spelar sitt skådespel hur dåligt och falskt som helst. Hade dom bara lagt ner mer jobb på att hitta bättre skådisar så hade denna film varit en toppenfilm.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards