Videohyllan

Alla inlägg den 17 december 2017

Av D - 17 december 2017 10:31

Originaltitel: Leatherface
Regissör:
Alexandre Bustillo & Julien Maury
Utgivningsår:
2017
Längd:
85 min

 

Det är mitten på 50-talet i södra USA. Det sker ett mord på sheriffens dotter och sheriffen låter alla barn och ungdomar i Sawyer familjen arresteras för morden. Två av ungdomarna - bröderna Bud & Jackson Sawyer placeras på mentalsjukhus där dom senare flyr ifrån med en kidnppad sköterska som gisslan samt två andra mentalpatienter. Nu jagas dom hetsigt av sheriffen som vill skipa rättvisa. Men Sawyer-familjen jävlas man inte med utan vidare.


Detta ska väl föreställa föregångaren till "Motorsågsmassakern" med Leatherface (Jed) i huvudrollen. Dock va denna film rena smörjan. Den börjar lovligt då vi får följa Jed när han växer upp och presenteras för en motorsåg. Men efter att mordet sker och bröderna placeras på mentalsjukhus går filmen utför. Jag tycker inte ens att filmen har en koppling till "Motorsågsmassakern" då det inte alls handlar om det utan det handlar mer bara om en vanlig rymning. I slutet återkopplas det till filmen dock, men jag tycker att det bara är konstigt hela alltihop. Det finns ingen röd tråd. Jag blev ganska besviken på filmen.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards