Videohyllan

Alla inlägg den 16 december 2017

Av D - 16 december 2017 21:32

Originaltitel: Cars 3
Regissör:
Brian Fee
Utgivningsår:
2017
Längd:
102 min

 

När den legendariske Blixten McQueen blir omkörd av en ny blixtsnabb generation racers befinner han sig helt plötsligt utestängd från den sport han älskar. För att komma tillbaka in i matchen får han hjälp av en ung och tävlingsinriktad racertekniker, Cruz Ramirez, som även hon har sin egen plan för att vinna. Blixten hämtar sin inspiration från den en gång så fenomenale Hudson Hornet och ett par oväntade svängar. Han bevisar att #95 fortfarande är att räkna med när det verkligen gäller!


Jag gillade denna! Bilar-filmerna är faktiskt riktigt bra. Jag tycker det är så sött att dom har gjort karaktärer av racerbilar. Det passar liksom! Mycket tävling såklart men i denna film börjar McQueen komma upp i åren så han blir mer "tränaren" vilket han absolut passar som! Det behöver inte enbart handla om han och hans karriär hela tiden. Man rycks med ganska snabbt i filmen och jag satt iallafall trollbunden tillsammans med barnen under hela filmen :)



Av D - 16 december 2017 12:13

Originaltitel: Despicable me 3
Regissör:
Kyle Balda, Pierre Coffin & Eric Guillon
Utgivningsår:
2017
Längd:
90 min

 

Gru, Lucy och deras bedårande döttrar Margo, Edith och Agnes – och förstås minionerna är tillbaka. Efter att Gru fått sparken från antiskurkligan efter misslyckandet att tillfångata Balthazar Bratt, den nya skurken som hotar mänskligheten, hamnar han i en svår identitetskris. Men när en mystisk främling informerar Gru om att han har en tvillingbror som desperat vill följa i sin tvillings fotspår, återupptäcker en före detta superskurk hur härligt det känns att vara ond.


Jag gillar inte minionerna. Har aldrig tyckt att dom är roliga alls. Men om man bortser från dom, så är Dumma mig-filmerna riktigt bra! Jag älskar Gru och hans ryska (?) accent nåt enormt mycket! Han är störtskön! Och i denna film blir det två gånger Gru, vilket är ännu bättre :) Filmen är rolig och handlingen helt okej som innehåller massa skratt och fin animation! En bra familjefilm helt enkelt!



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards