Videohyllan

Alla inlägg den 9 december 2017

Av D - 9 december 2017 11:17

Originaltitel: Trolls holiday
Regissör:
Joel Crawford
Utgivningsår:
2017
Längd:
22 min

 

Efter första äventyret så blev Bergentrollen lämnde utan helgdagar att fira. Poppy och dom andra trollen bestämmer sig för att ge Bergentrollen en av sina helgdagar. Men när Poppy och hennes vänner anländer till Bridget och Kung Brosk JR går inte allt som planerat. Bästa vännerna Poppy och Bridget blir ovänner och skiljs åt. Efter att tag inser Bridget att hon kanske inte har behandlat Poppy och hennes vänner väl - dom som bara ville vara snälla av hela sina små hjärtan och ge dom en helgdag att fira och ta det lugnt på.


Detta är en kortfilm på ungefär tjugo minuter. Filmen Trolls blev ju en succé som fastnade i allas hjärtan och självklart ska producenterna försöka sprida mer Trolls. Tyvärr fungerar inte denna kortfilm enligt mig. Det va alldeles för mycket sång och musik i filmen och det tog upp väldigt mycket tid. Handlingen blev liksom undangömd pga all musik. Men trots det är ju Trolls underbart söta och filmen fungerar säkert för mindre barn som avgudar Trolls! Dock gillar jag att dom gör covers på kända låtar!



Av D - 9 december 2017 11:05

Originaltitel: Bridesmaids
Regissör:
Paul Feig
Utgivningsår:
2011
Längd:
125 min

 

Annie och Lillian är bästa vänner sedan barndomen. Annie är fattig, singel, hatar sitt jobb och tvingas bo inneboende med ett knäppt, brittiskt syskonpar. Därför blir det inte bättre av att Lillian berättar att hon ska gifta sig och vill att Annie ska vara första brudtärna. Annie tar sig tveksamt an uppdraget men får konkurrens av Lillians nya väninna Helen - en manipulativ överklassnobb som hotar att ta över Annies uppgift som både brudtärna och bästa vän.


Så himla rolig film! Det hände flera gånger att jag skrattade rätt ut och jag är inte den som är alltför lättroad! Vi ser Melissa McCarthy i en av rollerna och det är faktiskt hon som gör hela filmen! Jag älskar henne och skrattade så jag tjöt åt henne! Annie, som spelas av Kristen Wiig är inte så rolig som jag förväntade mig. Det hade varit bättre om McCarthy hade fått den stora rollen istället. Detta är en typiskt chick-flick-film men jag tror minsann att männen får sig riktigt goda skratt också!



Av D - 9 december 2017 10:48

Originaltitel: Surfer, dude
Regissör:
SR Bindler
Utgivningsår:
2008
Längd:
85 min

 

Steve Addington är en själ-sökande surfare som verkligen lever för sin sport. Han är cool, avslappnad och njuter av livet till fullo. Han lever på blygsamma sponsoravtal som förser honom med utrustning och kontanter. Dock genomgår han en existential kris när han möter Eddie Zarno och tvingas in i tv-spelsbranschen samt tvingas att medverka i en dokusåpa. I protest åker han till stranden för att surfa sommaren lång, men vågorna står hopplöst stilla.


Denna film har blivit utnämnd till världens sämsta film av både "Timereader Magazine" och "Moviefilms" och jag förstår varför! Hur kan man få göra sånt här skräp? Vi ser Matthew McConaughey i huvudrollen och vi ser även Woody Harrelson i en roll, men filmen suger mer än någonsin. Handlingen är riktigt tråkig. Riktigt, riktigt långtråkig. Det är inte ofta jag stänger av en film, men efter halva filmen stängde jag faktiskt av denna. Jag orkade helt enkelt inte se klart den för den fångade inte ens 1% av mitt intresse. Riktigt skräp!



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards