Videohyllan

Alla inlägg den 23 december 2017

Av D - 23 december 2017 15:04

Originaltitel: Mariah Carey´s: All I want for christmas is you
Regissör:
Guy Vasilovich
Utgivningsår:
2017
Längd:
91 min

 

När lilla Mariah ser en vit liten, fluffig hundvalp i en djuraffär vet hon vad hon vill ha i julklapp. Hon vill utan tvekan ha "Prinsessan" av tomten. För att hennes julönskan ska uppfyllas måste hon bevisa att hon kan vara hundvakt åt hennes farbrors hund Jack - den värsta hunden i stan! Det blev inte exakt den jul hon hade önskat sig. Utan den blev bättre än hon någonsin kunnat drömma om.


Detta är ju en historia ut Mariah Careys egna liv om när hon som barn adopterade hunden Jack. En mycket söt film trots att jag ogillade hennes inställning till Jack i början. Hon va så fast besluten om att vilja ha "Prinsessan" så hon satte verkligen Jack i sista hand - helt öppet. Det ogillade jag faktiskt. Men förutom det va filmen helt okej! En fin julfilm som handlar om kärlek till sin hund. Filmen innehåller mycket musik som Mariah Carey själv framförde såklart, men det passade inte ihop med flickans svenska röst dock. Den engelska versionen är säkerligen mycket bättre.



Av D - 23 december 2017 14:54

Originaltitel: Blair witch
Regissör:
Adam Wingard
Utgivningsår:
2016
Längd:
89 min

 

Tjugo år efter händelserna i The Blair Witch Project hittar James ett online-klipp, vilket ger hopp om att hans storasyster Heather kan vara vid liv. Han bestämmer sig för att utforska skogen kring Burkittsville, Maryland, där Heather och hennes två vänner en gång försvann. Han plus en liten grupp collegestudenter ger sig in i Black Hils Forest. Där söker dom efter Heather, något som många har trott är kopplat till legenden om Blair Witch. Under natten inser dom att legenden är alltför verklig, och mycket ondare än vad dom hade föreställt sig.


Jag vet inte varför, men jag gillar remakes. Fast denna filmen är ju egentligen ingen remake då den fortsätter på den första filmen, men samtidigt blir handlingen näst intill likadan, så jag klassar den som en remake. Jag tycker denna film är helt klart bäst av triologin. Jag är rätt hård när det gäller film och känslor, men en scen i slutet av filmen där en av ungdomarna ska gräva sig ur en trång gång som hon samtidigt filmar fick mig att vilja spy. Eftersom filmen är filmad i "found-footage"-stil så förstärktes känslan och klaustrofobin växte.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards