Videohyllan

Alla inlägg den 28 oktober 2013

Av D - 28 oktober 2013 20:43

Originaltitel: Terminator 2: Judgement day
Regissör: James Cameron
Utgivningsår: 1991
Längd: 137 min

 

Den småkriminelle tolvåringen John Connor har placerats i fosterhem sen hans mor tagits in på mentalsjukhus. Modern anses psykiskt sjuk, eftersom hon berättade om sin vision om hur jorden ödeläggs i ett atomkrig år 2029 där hon ser sin vuxne son som ledare för dom överlevande människornas kamp mot en armé av robotar. Moderns vision visar sig va sann när en utsänd mördarrobot från framtiden gör entré i 1990-talets Los Angeles för att döda den blivande ledaren medan han ännu är barn. Samtidigt har motståndsrörelsen från framtiden skickat en robot till John Connors beskydd. John Connor växer mentalt och mognar som människa under detta äventyr. En fortsättning av Terminator från 1984.


Säger samma sak som innan. Jag underskattade definitivt dessa filmer! Trodde inte dom va så bra! Jag tycker ju att Edward Furlong, som spelar John Connor, är så jäkla snygg (när han är äldre såklart!) I denna filmen kan han va 12-13 (?) år, men man ser redan här att han kommer bli en snygging ;) Ja, jag säger det om igen, jag underskattade dessa filmer! Finns två Terminator-filmer till (om jag inte tar fel) och jag längtar redan efter att se dom!



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards