Videohyllan

Alla inlägg den 26 oktober 2013

Av D - 26 oktober 2013 11:42

Originaltitel: Premonition
Regissör: Mennan Yapo
Utgivningsår: 2007
Längd: 110 min

 

Linda Hanson har en omtumlande vecka. Inte nog med att hennes man halshuggs i en våldsam bilolycka, dagarna verkar oxå ha slutat följa en konsekvent ordning vilket gör henne smått galen. Dagen efter dödsbudet, som får Lindas värld att rasa, vaknar hon nämligen upp och finner sin man i köket drickandes kaffe som om inget hänt. Linda har svårt att skaka av sig vad som verkar vara en ovanligt realistisk mardröm. Håller hon på att bli knäpp? Eller kan det vara så att hon fick en inblick i framtiden och vad ska hon göra åt det isåfall?


En Deja vu film där huvudpersonen Linda spelas av Sandra Bullock. Tyvärr blev jag besviken då jag tyckte den va FÖR rörig och många saker hängde inte ihop. Framåt slutet av filmen börjar det bli bättre, när Linda börjar ifrågasätta om hon vill rädda makens liv och därmed deras äktenskap. Då börjar det bli lite gripande. Jag har faktiskt inte så mycket mer att säga om denna film.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards