Videohyllan

Alla inlägg den 6 oktober 2013

Av D - 6 oktober 2013 18:17

Originaltitel: The Terminator
Regissör: James Cameron
Utgivningsår: 1984
Längd: 108 min

 

Året är 2029 och superdatorn Skynet styr världen, fast besluten att utrota det mänskliga släktet. Skynet har dock börjat förlora kriget, och för att slutligen kunna förinta människan måste den ändra det förflutna. Därför sänder den en människoliknande robot - en Terminator - tillbaka i tiden för att mörda Sarah Connor, kvinnan vars ofödda son John kommer att bli mänsklighetens enda hopp och leda motståndsrörelsen mot maskinerna. John skickar i sin tur tillbaka en av sina soldater, Kyle Reese, för att skydda henne från Terminatorn.


Med skam i kroppen måste jag erkänna att jag inte sett denna filmen förän nu. Jag hade inte sett någon av Terminator-filmerna. Och jag kan säga att den va bra! En grym actionfilm med en relativt ung Arnold Schwarzenegger. Det hände saker hela tiden så man blev knappast trött på filmen, eller kunde påstå att den va tråkig :) Hela filmen är väldigt mörk i sin ton och för att vara en film från 80-talet är specieleffekterna grymma! I´ll be back...



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards