Videohyllan

Alla inlägg den 10 oktober 2013

Av D - 10 oktober 2013 17:22

Originaltitel: Ego
Regissör: Lisa James-Larsson
Utgivningsår: 2013
Längd: 105 min

 

För 25-årige Sebastian handlar allt om yta och utseende. Livet är fyllt av party, pengar och one-night stands. Sebastians kvinnoideal är långa blondiner. Han har aldrig utmanat sig själv, vare sig det gäller drömmen om en musikkarriär eller kanske framförallt den riktiga kärleken. När allt går som bäst i hans ytliga liv råkar han ut för en olycka som leder till att han blir blind. En helt ny värld öppnar sig, eller rättare sagt stänger sig. Han får en assisten som ska hjälpa honom i vardagslivet, den 24-åriga Hornstullshipstern Mia.


Underbar film! Den är stereotypisk, men det nutida temat är kul - och ovanligt i svensk ungdomsfilm. Ett förhållande där insidan är viktigare än utsidan. För det är den väl? Det negativa tycker jag är att Sebastian är en skitstövel hela filmen igenom... Trodde han skulle ändra på sig när han blev blind, men så gjorde dom tydligen inte manuset. Jag kan ju inte förstå vad Mia ser i denna snobben... Men men... Det är ju inte mina problem :) Jodå, filmen är en söt, drama med humoristiska inslag!



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards