Videohyllan

Alla inlägg den 5 oktober 2013

Av D - 5 oktober 2013 20:38

Originaltitel: The colony
Regissör: Jeff Renfroe
Utgivningsår: 2013
Längd: 100 min

 

När Jorden ligger under ett tjockt lager is på grund av en istid orsakad av mänskligheten själv tvingas dom fåtaliga överlevande bo under mark i små kolonier. När koloni nummer 7 får motta ett nödmeddelande från sina allierade i koloni nummer 5 skickas en liten grupp ut för att undersöka saken. När dom väl är framme får dom skåda något som är värre än något dom någonsin sett. Med detta startas en kamp för att överleva.


Jag tycker filmen funkade bra, tills dom kommer fram till koloni nummer 5. Där ballar det tyvärr ur. Absolut inte min typ av film. Men jag kan varken säga att den va bra eller dålig. Den är spännande den första halvan av filmen. Sen blir den överdriven och kass. Men det kan bero på att just det som det handlar om sen, är en filmtyp jag inte tycker om... vill inte säga för mycket. Men ge den en chans tycker jag! Du kanske gillar den :)



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards