Videohyllan

Alla inlägg den 16 januari 2019

Av D - 16 januari 2019 15:24

Originaltitel: Hounds of love
Regissör:
Ben Young
Utgivningsår:
2016

Längd: 108 min

 

I en förort i Perth under mitten av 80-talet blir den 17-åriga Vicki Maloney slumpmässigt bortförd av ett stört par, seriemördarna John och Evelyn White. Med insikten att hon håller på att bli deras nästa offer måste hon försöka skapa en konflikt mellan paret om hon ska ha en chans att överleva. Vicki inser att tiden är knapp och att hon måste kämpa för att överleva - eller ge upp för att dö.


Jag tyckte sådär om denna film faktiskt. Jag läste nånstans att den är baserad på verkliga händelser på David och Catherine Birnies kidnappningar och mord på unga flickor. Men i nästa stund läste jag att den inte alls är baserad på dessa händelser. Iallafall så är filmen väldigt detaljerad, så jag tror absolut att den är baserad på dessa kidnappares och offrens öden. Samtidigt som filmen är hemsk, så är den rätt utdragen. Den är lite seg och blir långtråkig emellanåt. Trots det kan man nästan känna offrens rädsla och en känsla av ovisshet över om dom kommer ur detta levande eller ej. Sånt här kan drabba vem som helst och det är så fruktansvärt.



Av D - 16 januari 2019 11:43

Originaltitel: Pet
Regissör:
Carles Torrens
Utgivningsår:
2016
Längd:
94 min

 

Seth arbetar på ett hundstall och lever ett tämligen ensamt liv. En dag träffar han den vackra Holly som var hans barndomsförälskelse. Dom taffliga försöken att bjuda ut henne leder ingen vart och i desperationen börjar han följa efter henne för att inte förlora kontakten. Holly känner snabbt oro inför sin nya beundrare, men inser försent hur långt Seth är villig att gå för att göra henne till sin.


Jag är rätt likgiltig inför denna film. Jag älskar filmer som hadlar om kidnappningar - vare sig det är fiktiva berättelser eller baserade på verkliga händelser - men jag fastnade inte riktigt för denna film. Den va sådär helt enkelt. Historien är helt okej och den är spännande. Men jag tror att Hollys beteende drog ner filmen rätt mycket. Sen är twisten i filmen rätt okej och det hade man inte räknat med. Och så kommer slutet som är oerhört dåligt. Men samtidigt va filmen spännande. Så ja... den är väl sevärd, men inte mycket mer än det.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards