Videohyllan

Alla inlägg den 3 januari 2019

Av D - 3 januari 2019 22:36

Originaltitel: Fantastic beasts: The crimes of Grindelwald
Regissör:
David Yates
Utgivningsår:
2018
Längd:
134 min

 

Grindelwald har lyckats undkomma arresten och gjort en dramatisk flykt och samlar ihop följare för att göra trollkarlar överlägsna alla icke-magiker. Den ende som kan stoppa honom är trollkarlen som en gång i tiden var hans käraste vän - Albus Dumbledore. Men Dumbledore behöver ta hjälp av en trollkarl som hindrat Grindelwald en gång tidigare, nämligen hans forne student Newt Scamander.


Äntligen kom film nummer två! Som ni redan vet, så älskar jag Harry Potter-filmerna men efter den sista filmen så satte dom verkligen punkt för Harry Potter en gång för alla vilket jag tyckte va rätt så trist. Men ni kan ju då förstå hur glad jag blev när jag såg den första filmen av Fantastiska vidunder! Med lika mycket magi och lika snygga specialeffekter så kommer denna filmserie att bli en lika stor succé som Potter-filmerna! Det är otroligt spännande att dessa filmer utspelar sig innan Potter-tiden och jag hoppas att den allra sista filmen av dessa kommer knyta ihop säcken på ett fantastiskt sätt som blir en otrolig början på Harry Potter-filmerna! Man kan inte tröttna på magi och Hogwarts helt enkelt!



Av D - 3 januari 2019 22:24

Originaltitel: Halloween
Regissör:
David Gordon Green
Utgivningsår:
2018
Längd:
106 min

 

1978 mördade Michael Myers fyra personer i Haddonfield under Halloween. Journalisterna Aaron och Dana gör en podcast om fallet och bestämmer sig för att hälsa på Myers i sanatoriet där han suttit sedan dådet. Trots sina försök att få honom att prata får dom ingen reaktion. Då beger dom sig istället till Laurie Strode som var den enda som överlevde den där natten för så många år sedan. När Michael Myers lyckas rymma inser Laurie att hon står inför sin sista konfrontation med hennes gamla fiende.

 

Det har gjorts oerhört många "Halloween"-filmer och denna ska väl utspela sig ca 40 år efter den första filmen? Vi ser återigen den underbara Jamie Lee Curtis som Laurie, och denna gång är hon visserligen en gammal och paranoid tant, men efter sådana trauman som Myers utsatt henne för så kan man faktiskt förstå henne. Dock tycker jag att det är trist att Myers mer eller mindre dör i varje film men lyckas överleva mot alla odds. Det blir liksom rätt overkligt i längden. Men förhoppningsvis är det sista gången som vi ser han dö, då filmen handlar om precis samma sak som alla dom andra filmerna. Den va helt okej, men det börjar bli lite för tjatigt nu. Så låt nu Michael Myers för en gång skull få vila i frid.

 

 

Av D - 3 januari 2019 22:15

Originaltitel: Jeepers creepers
Regissör:
Victor Salva
Utgivningsår:
2001
Längd:
90 min

 

Syskonen Trish och Darry blir omkörda av en otäck gammal bil och tvingas av vägen. Senare får dom återigen syn på bilen samt en mystisk figur i skuggorna runt en övergiven gammal kyrka. Figuren dumpar något på bakgården - rakt ner i ett gigantiskt rör. Trots Trishs motvilja vill Darry att ta sig en närmare titt. Nyfikenheten leder dom rakt in i en mardröm - värre än dom någonsin kunnat föreställa sig.


Nja, jag tyckte väl sådär om denna film faktiskt. Jag tycker mig ha sett denna typ av handling tidigare (kan dock inte komma på vilken / vilka filmer), men jag har definitivt sett detta innan. Filmen blir dock aldrig riktigt läskig, men samtidigt är den rätt otäck. Jag tycker faktiskt att filmen hade blivit bättre om själva mördaren va en "verklig" person och inte nåt slags övernaturligt monster som det är i denna film. Kanske en helt vanlig seriemördare hade fungerat bättre?



Av D - 3 januari 2019 20:54

Startade: 2017
Genre:
True crime
Säsonger:
1

 

Via intensiva intervjuer i fängelset undersöker Piers Morgan tre dömda seriemördares brutala brott, och får en djupare insikt i deras motiv. Öga mot öga möter han dessa seriemördare vars bekännelser och lögner får vem som helst att känna ett stort obehag. Dessa intervjuer är dom mest brutala i Piers Morgans journalistika karriär.


Jag förstår inte meningen med att göra en serie med enbart tre avsnitt. Men det är ändå rätt intressant att få följa med Piers Morgans möte med dessa tre seriemördare. Dock kan jag inte förstå mig på att när det framkommer så säkra bevis som DNA, att man har mage till att neka som dessa tre seriemördare gör. Alla tre nekar och hittar på ursäkter. Det blir nästan bara pinsamt - särskilt när dom vet att dom ska vara med på tv. Men det är väl detta som kallas psykopati.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards