Videohyllan

Alla inlägg den 6 januari 2019

Av D - 6 januari 2019 13:05

Originaltitel: Heavyweights
Regissör:
Steven Brill
Utgivningsår:
1995
Längd:
100 min

 

Gerry är 11 år och överviktig. Hans föräldrar oroar sig för hans hälsa och bestämmer sig för att skicka honom till Camp Hope - ett läger där överviktiga pojkar får hjälp att komma i form. När Gerry kommer till lägret får han reda på att Harvey och Alice Bushkin som driver lägret, har tvingats sälja lägret. Den nya ägaren Tony Perkins tar över och hans plan är att barnen ska förlora så mycket vikt som möjligt på kort tid samtidigt som han med hjälp av ett kamerateam ska dokumentera det hela. Nu måste hela lägret göra ett bra teamwork för att stoppa den hemska Tony.


Nostalgi, nostalgi, nostalgi. Hur många gånger har jag inte sett denna underbara film? Jag älskar den! Detta va en film som jag och min kompis hyrde om och om igen varje helg när hon sov över hos mig - och vi tröttnade aldrig. Det säger ju en hel del. Filmen är underbar rakt igenom. Den är rolig, händelserik och väldigt söt! I rollen som den idiotiska Tony ser vi Ben Stiller och han passar perfekt i den rollen! En äkta, härlig 90-tals film som ingen bör missa!



Av D - 6 januari 2019 12:53

Originaltitel: Den skyldige
Regissör:
Gustav Möller
Utgivningsår:
2018
Längd:
85 min

 

Historien handlar om kriminalaren Asger Holm, som efter att ha blivit involverad i en internutredning, förflyttats till att ta emot inkommande SOS-samtal. När en kvinna ringer och säger att hon är utsatt för en pågående kidnappning hamnar Asger i en händelsekedja som ska komma att sätta hans handlingsförmåga och omdöme på prov. Med telefonen som enda redskap tar en larmoperatör upp jakten på en kidnappare.


Denna film överraskade mig enormt mycket! Hela filmen är mer eller mindre filmat i en enda scen - och det är Asgers roll på SOS-telefonisternas kontor. Filmen är fruktansvärt spännande och man satt på nålar genom hela filmen! Den är aldrig tråkig utan bara spännande rakt igenom! Det jag gillade mest va den häftiga twisten i filmen. Det kunde man inte ana! Dock skulle jag velat se lite mer om vad som hände efter att han till sist lämnade jobbet. Det fanns ju saker som han skulle genomgå dagen efter, men man fick aldrig se det vilket va lite synd. Men filmen va riktigt bra!



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards