Videohyllan

Alla inlägg den 11 januari 2019

Av D - 11 januari 2019 10:05

Originaltitel: Pengabdi Setan
Regissör:
Joko Anwar
Utgivningsår:
2017
Längd:
107 min

 

Efter att ha varit mystiskt sjuk och i väldigt dåligt skick i nästan tre år går äntligen modern i familjen bort. Pappan i familjen uppfostrar deras fyra barn ensamma i ett hus. Dock måste pappan åka bort i affärer och lämnar barnen ensamma en tid. Snart märker barnen en närvaro i huset som verkar vilja dom illa. Saker blir värre när dom inser att närvaron som har kommit tillbaka är deras moder och hon är inte bara tillbaka för att besöka dom - utan hon vill ta dom med sig till helvetet.


Denna film va otäck. Just dessa "jump scares" va väldigt läskiga i denna film. Däremot gillade jag inte flmens handling. Man inser snabbt vad det är frågan om, men det blir lite snurrigt i jakten på svaren. Skådespelarna är bra och rollerna är välspelade men med just själva handlingen hade dom kunnat göra så mycket mer. Den är jag besviken på. Slutet gillade jag inte heller. Jag förstår inte dagens filmers slut. Varför ska dom förstöra allting hela tiden?



Av D - 11 januari 2019 09:50

Originaltitel: Marrowbone
Regissör:
Sergio G Sánchez
Utgivningsår:
2017
Längd:
110 min

 

När en man sätts i fängelse för grymma brott, flyr en mor med sina fyra barn och gömmer sig i ett hus på landet i Amerika. Modern är sjuk, och efter hennes död måste barnen hålla en stor hemlighet för att kunna fortsätta hålla ihop. Den stora hemligheten är just hennes död och barnen får en tuff utmaning att hålla det hemligt inför andra människor i staden. Samtidigt måste dom möta sitt förflutna och hålla en ond närvaro borta från deras hus.


Nja... denna films slut är ett sån twist som inte håller i längden. Filmen i sig är ganska spännande och man försöker lista ut slutet hela tiden. Dock gissade jag inte rätt men blev väldigt besviken på slutet. Lite off topic: Jag tror att i dagens läge är det nog ganska lätt att hålla ens förälders död hemligt. Nu när jag själv är mamma så inser jag hur lite ansvar man har för att vara en "vårdnadshavare" när det gäller skola och dagis. Knappt några möten och papper som kan skrivas under av vem som helst egentligen. Det är rätt tragiskt.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards