Videohyllan

Alla inlägg den 10 april 2018

Av D - 10 april 2018 11:52

Originaltitel: The eyes of my mother
Regissör:
Nicolas Pesce
Utgivningsår:
2016
Längd:
76 min

 

I ett hus på landet lever Francisca med sin mor och far. Hon spenderar dagarna med att följa sin mamma i kjolarna och lyssna på hennes berättelser om livet hemma i Portugal, där hon arbetade som kirurg. En helt vanlig dag blir Franciscas mamma brutalt mördad av en kringstrykande främling. Händelsen gör inte bara flickan traumatiserad - något nytt väcks till liv i henne. Något mörkt. När fadern går bort åratal senare blir sorgen enorm och känslostormande och hennes längtan efter närhet blir för mycket för henne att hantera ensam. Hon behöver någon att älska. Någon som kan stanna hos henne. För alltid.


Denna film är svartvit vilket ska ge en gråare och sorgligare ton på hela berättelsen. Jag tycker dock att filmen va usel. Riktigt usel. Den börjar bra med det brutala mordet på hennes mamma men sen blir filmen väldigt händelselös och seg. Den flyter ut i havet helt och hållet. Vissa skriver att detta är en vacker berättelse om en vilsen själ, men jag tycker mer att det är en konstig berättelse om en psykiskt sjuk kvinna. Detta är ingen film jag rekommenderar.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards