Videohyllan

Alla inlägg den 3 april 2018

Av D - 3 april 2018 12:49

Originaltitel: Walt Disney sagobibliotek vol 2
Regissör:
Walt Disney
Utgivningsår:
2005
Längd:
50 min

 

Välkommen till Silly Symphonies! I denna film får vi se kortare musikaliska sagor och berättelser! Här möter vi "Den fula ankungen" som är en klassiker av H.C Andersen. Vi träffar även "Lilla Hiawatha" som beger sig till skogen för att jaga med pil och båge och råkar träffa på en farlig björn. Det visas även kortare, musikaliska berättelser som "Symfoni på Stallbacken", "Den gamla kvarnen", "Winken, Blinken och Nick" samt "Cirkus på havsbotten" - allt från Disneys Silly Symphonies!


Denna film baseras mycket på musikaliska stycken. "Den fula ankungen" och "Lilla Hiawatha" är längre berättelser som även innehåller tal, medan dom andra är kortare berättelser endast med musik. "Den fula ankungen" är ju en sån fin berättelse som jag älskat sen jag va liten! Även "Lilla Hiawatha" känner man ju igen! Men dom andra berättelserna va okända för mig hittils. Jag gillar inte musikaler eller filmer som innehåller mycket musik, men denna film va mycket söt!



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards