Videohyllan

Alla inlägg den 29 september 2015

Av D - 29 september 2015 11:34

Originaltitel: The cycle
Regissör: Michael Bafaro
Utgivningsår: 2008
Längd: 89 min

 

Carrie Mitchel reser från Kalifornien till Bangor på en ensam, öde väg. På vägen får hon rådet av en bensinskötare vid namn Jimmy, att ta in på hotell men Carrie fortsätter att köra genom natten. Mitt i skogen kör hon nästan på tonåringen Amy Singer som vandrar helt ensam och blodig på stigen. Carrie låter Amy sätta sig i bilen och Amy börjar berätta. Hon och hennes vänner från Boston University skulle forska i ett område vid namn Bradford City (även kallad Devil´s playground) där en gruva kollapsade 1967 och dödade 239 kolgruvearbetare. På platsen träffar vännerna på bevarade ben som dom tror tillhör indianer. Men när dom hittar tänder med guldfyllningar och guldklockor är dom inte längre övertygade om att benen är så gamla som det sägs...


Nja... jag vet faktiskt inte vad jag tycker om denna film. Delvis spännande men delvis långdragen och tråkig. Jag fick inte riktigt grepp om den. Den hade kunnat bli bättre, men nånstans gick det inte riktigt som det skulle. Slutet knyter ihop filmen ganska bra, men det räcker ändå inte enda fram. Filmen passar mer en slökväll tillsammans med några vänner och några öl :) OBS: Filmen har även titeln The Cycle.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards