Videohyllan

Alla inlägg den 11 september 2015

Av D - 11 september 2015 14:49

Originaltitel: Mother´s day
Regissör: Darren Lynn Bousman
Utgivningsår: 2010
Längd: 100 min

 

Beth och Frank försöker hittat tillbaka till vardagen efter att ha förlorat sitt barn i en tragisk olycka. Dom håller ett party för sina vänner i sitt nya hus där dom byggt ett biljardrum i källaren. Samtidigt rånar några syskon en bank och rymmer hem till vad dom tror är sitt familjehem. Men i källaren hittar dom de nya ägarna, och deras vänner. Ett skräckinjagande gisslandrama tar sin början som inte slutar förrän sista blodsdroppen kramats ur nästan samtliga inblandade.


Detta va faktiskt en helt okej film! Genren ligger i "skräck", men jag sätter den i genren "thriller" då jag tycker det passar bättre. Mycket blod och mamman som spelas av Rebecca De Mornay är fantastisk i denna roll! Så iskall och störtskön :) Det är ganska mycket brutalitet och råhet genom hela filmen. Oväntad mysig, underhållande och spänningsfull film som börjar med allvaret redan efter ca 10min och pågår väldigt länge. Ända fram till slutet. Läste nånstans att detta är en remake, och att originalet är bättre. Vet dock inte när den filmen kom?



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards