Videohyllan

Alla inlägg den 23 september 2015

Av D - 23 september 2015 12:10

Originaltitel: Don´t blink
Regissör: Travis Oates
Utgivningsår: 2014
Längd: 93 min

 

Tio vänner kommer fram till ett isolerat, beläget mountain resort för att en härlig weekend tillsammans och ha kul. Det planeras fest, party, hångel, kärlek, fylla och allmänt softande. Något är skumt med bensinen när dom kommer fram till stället, då all bensin verkar ha försvunnit ur alla tre bilarnas tankar och dessutom tycks något vara fel på byggnaden. Varför är det tomt? Varför finns ingen i receptionen? Varför står det halvätna måltider på borden? Varför är kaffet kallt i kopparna? Och framför allt: varför tycks ALLA fåglar och djur ha lämnat området och gjort det till tystare än i graven? Vännerna är ändå tvugna att stanna och bestämmer sig för att ha roligt ändå, dom har ju hela stället för sig själva?! Men en efter en börjar dom försvinna... lika fort som en blinkning...


Huh. Jag gillade denna. Jag klassar det dock inte som skräckfilm utan mer som en... nervig thriller. Denna film fick inte bra betyg, men jag tyckte att den va spännande och nervkittlande genom hela filmen! Brian Austin Green spelar en av rollerna, och han va det längesen man såg på bioduken. Man vill hela tiden se mer för man vill verkligen veta vad i helskotta det är som händer?! Men... (ett stort MEN som vanligt)... slutet.... ja.... jag stod som ett frågetecken. Tyvärr. Men i denna film spelade det ingen roll då filmen i sig va skitbra och spännande. 



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards