Videohyllan

Alla inlägg den 15 september 2015

Av D - 15 september 2015 20:47

Originaltitel: The devil´s chair
Regissör: Adam Mason
Utgivningsår: 2006
Längd: 90 min

 

Med en handfull droger tar en kille med sin flickvän ut för att ha lite skoj. Deras lekplats blir ett övergivet mentalsjukhus. Dom hittar snart en övergiven elektrisk stol och en annan sadistisk tortyrmaskin som frambringar lidande genom narkotiska preparat. Men finns det något övernaturlig där, eller? Den eller det har ihjäl den unga kvinna och mannen får skulden av rättsväsendet. Han sitter av sina år på mentalsjukhus men tvivlar på sig själv. Var det han som mördade sin flickvän, eller vad var det som hände den kvällen?


Filmen började lovligt och va faktiskt ganska okej, även om det kom in massa onödiga kommentarer mitt i allt som va lite störande (typ som i en actionfilm när dom stannar bilden och någon pratar). Skitjobbigt. Men ju mer filmen gick så blev den bara konstig. Och slutet va - som vanligt - kasst. Jag gillade den inte. Visst, går att kolla på, men inget mer. Hade dom gjort om slutet så hade den faktiskt blivit ganska bra! Jag vet inte om dom försökte blanda in lite komedi i det hela, men dom misslyckades totalt.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards