Videohyllan

Alla inlägg den 6 september 2015

Av D - 6 september 2015 12:59

Originaltitel: The ruins
Regissör: Carter Smith
Utgivningsår: 2008
Längd: 97 min

 

Några ungdomar på semester i Mexico får tips om en okänd mayaruin och beger sig dit. Väl där dyker beväpnade indianer upp, dödar en av ungdomarna och tvingar upp dom andra på en skum pyramid medan indianerna själva vaktar nedanför och hindrar dom att lämna ruinen. Det verkligt farliga hotet är emellertid inte indianerna utan något urgammalt som lurar inne i ruinen. 


Jag fick kolla på denna filmen i tre omgångar då jag hela tiden somnade (och inte för att filmen va tråkig, utan för att jag helt enkelt va trött). Det gjorde nog att jag inte riktigt hängde med i filmen, men ändå måste jag säga att den va helt okej. Egentligen spelar filmen en enda scen, och det är uppe på pyramiden/ruinen, men handlingen är okej. Vissa saker va faktiskt ganska magstarka till och med för mig. Filmen va helt okej att titta på.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards