Videohyllan

Alla inlägg den 29 juni 2014

Av D - 29 juni 2014 21:49

Startade: 2013
Genre: Skräck
Säsonger: 3:e säsongen i serien

 

Coven berättar den hemliga historien om häxor och trolldom i Amerika. Mer än 300 år har gått sedan de turbulenta dagarna i Salem med häxprocesser och de som lyckades fly nu står inför utrotning. Mystiska attacker har eskalerat mot sitt slag och unga flickor sänds iväg till en specialskola i New Orleans för att lära sig hur man skyddar sig. Man ska aldrig vända ryggen mot en fiende, men man ska definitivt inte vända ryggen mot någon man kallar vän heller. Man ska vara försiktig, för en dag kan även den mest snällaste & blygaste människa visa sig vara något helt annat..


Bra säsong! Hela grejen med häxor
är ju väldigt fascinerande! Dock tycker jag även här att dom kunde gjort det bättre. Lite mer Salem-andan hade inte skadat. Mycket saker JAG hade ändrat på om jag hade fått bestämma! :) Lite segt mot slutavsnitten är det tyvärr och slutet är inte helt oväntat. Men att dom har lyckats göra hittills alla tre AHS säsonger sååå bra är sjukt!!!! Har du inte sett någon säsong av American Horror Story än, så tycker jag absolut att du ska se dom. För detta är ta mej fan den bästa serien jag någonsin sett!



Av D - 29 juni 2014 21:32

Originaltitel: Haunt
Regissör: Mac Carter
Utgivningsår: 2014
Längd: 86 min

 

I början av filmen så får man följa familjen Morello in i deras ödesdigra öde. Barnen till herr och fru Morello är döda och pappa Frank försöker kontakta dom via en gammal apparat som gör så att dom kan kommunicera. Åren går och när en ny familj flyttar in i det huset så känner dom att något inte är som sig bör, så dom börjar spinna vidare i vad som kan ha hänt där. Sonen i familjen träffar en tjej vid namn Sam som han blir intresserad av. Med hjälp av henne så får han till slut reda på den hemska sanningen om huset och familjen Morello. 


Hmm.... jag tycker att filmen är långtråkig helt enkelt. Det märks att dom försöker verkligen, men misslyckas totalt. Filmen har visserligen några skrämselscener, men den långtråkiga handlingen sinkar ner hela filmen. Mot slutet börjar det hända saker och filmen tar fart, men det är för sent. En film ska fånga ens intresse redan från början. Slutet är ganska värdelöst - som dom flesta skräckfilmer från dagens tid. 



Av D - 29 juni 2014 12:46

Originaltitel: Philomena
Regissör: Stephen Frears
Utgivningsår: 2013
Längd: 98 min

 

Philomena födde en son utanför äktenskapet som tonåring på ett kloster i Irland. Efter tre år togs pojken ifrån henne och såldes till ett amerikanskt par. En tung hemlighet som hon burit på i över 50 år. När hennes dotter får veta sanningen kontaktar hon den cyniske journalisten Martin Sixsmith. Han beslutar sig för börja nysta i historien och reser med Philomena till USA för att ta reda på vad som egentligen hände med hennes son.

 

Jag förväntade mig mer eftersom att filmen baseras på verkliga händelser i Irland på 50-talet. Och jag HATAR att ha för höga förväntningar, för tyvärr blir filmen inte alls så bra som jag förväntade mig och denna gången förväntade jag mig nånting stort och mirakulöst, men inget sånt hände. När jag insåg efter andra halvan av filmen att den inte gick i den riktning som jag ville, så blev den tråkig. MEN det klostrena gjorde på den tiden är ju helt jäkla fruktansvärt!!! Att det fick gå till så är ju ett grovt brott! Man blir så arg!!! Stackars kvinnor! Fy och skam!

 

 

Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards