Videohyllan

Alla inlägg den 21 juni 2014

Av D - 21 juni 2014 15:03

Originaltitel: Fertile ground
Regissör: Adam Gierasch
Utgivningsår: 2011
Längd: 95 min

 

Det förälskade paret Emily och Nate har drabbats av ett personligt trauma och lämnar storstaden för att bosätta sig på Nates isolerade familjegods. Bakom det vackra husets väggar döljer sig förbannelser, hemligheter och en ondska som är redo att bryta ut. Emily inser snart att hon kan falla offer för en mordisk tradition. "SF - Fertile Ground är en spökhistoria som bjuder på skräck av högsta klass."

 

Nja... "spökhistoria som bjuder på skräck av högsta klass?". Knappast!! Denna filmen va varken bu eller bä. Den va okej, men inget mer. Absolut ingen film jag kommer se igen. Och själva skräcken i det hela förstår jag inte vart det va? MEN... historien va lovande och dom hade kunnat göra filmen så mycket bättre med denna historien!!! Jag hade velat veta mer om huset, människorna och "traditionen" och allt det där. Kändes som om dom fokuserade på helt fel saker i filmen. Nej... Varken bu eller bä. En film som försvinner i mängden.

 

 

Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards