Videohyllan

Alla inlägg den 5 juni 2014

Av D - 5 juni 2014 22:44

Originaltitel: The tomb
Regissör: Ulli Lommel
Utgivningsår: 2007
Längd: 81 min

 

Några människor utan någon egentlig inbördes relation vaknar upp en efter en i en lagerlokal och utsätts för sadistiska lekar där dom ska komma på vem deras frihetsberövare är. Dom får hela tiden ledtrådar men allt eftersom att dom sadistiska lekarna och dom kluriga gåtorna eskalerar desto mer ökar också fångarnas frustration.


Seriöst? Detta måste va den tråkigaste och mest skrattretande "skräckisen" jag någonsin sett. Regissören försöker efterlikna Saw, men på ett sjukt kasst sett. Musiken, eller "specialeffekterna i form av musik" är löjlig. Filmen är fruktansvärd seg, störd och osammanhängande. Dom filmar rekvisitan - i form av några dockor och andra "spooky materiella saker" mer än själva karaktärerna. Det ENDA som är någorlunda vidrigt är fan två dockor. Men dockorna öppnar munnen och blinkar med ögonen några gånger. Det va det otäckaste i filmen. Ja, detta är en grymt dålig film. Usch!



Av D - 5 juni 2014 12:18

Originaltitel: Big Stan
Regissör: Rob Schneider
Utgivningsår: 2007
Längd: 109 min

 

Stan är en liten man som tjänat storkovan på att blåsa folk som fastighetsmäklare. Han har makt, pengar och en vacker fru. Men vad betyder detta om man en dag hamnar i finkan? Inte ett skvatt. För bakom gallerna vinner den starkaste och den svage plockar upp tvålen och får akta röven. Stan har med andra ord sex månader på sig att bli en slagskämpen á lá Bruce Lee. ”The Master” är den som kan hjälpa honom men hans vägar är minst sagt smärtsamma!

 

Jag tror det här är en sådan där älska/hata film. Antingen gillar man humorn skarpt eller så tycker man den är urusel och fjantig. Personligen tyckte jag den var rolig och väldigt underhållande. Såklart inget som ens liknar verkligheten utan allt är ju trams - men roligt trams må jag säga! Jag skrattade otroligt många gånger! Och jag älskar ju Rob Schneider :) Det är väldigt mycket sex- och bögskämt i filmen, och här lyckas man faktiskt få sig goda skratt flera, flera gånger! 

 

 

Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards