Videohyllan

Alla inlägg den 4 september 2018

Av D - 4 september 2018 10:39

Originaltitel: Catacombs
Regissör:
Tomm Coker & David Elliot III
Utgivningsår:
2007
Längd:
100 min

 

Victoria är i Paris för att hälsa på sin syster. Dom hamnar på en illegal ravefest, djupt nere i stadens kilometerlånga katakomber - där miljoner människor ligger begravda. Mitt under festligheterna upptäcker Victoria att hon plötsligt är ensam. Hon är fångad i en enorm labyrint omringad av skelett. Som om det inte är nog följer någon efter henne. Festen förvandlas till en skräckslagen kamp för hennes överlevnad.


Jag vet inte vad jag ska tycka om denna film riktigt. Den är baserad på verkliga händelser och med det tror jag dom menar att många människor gått vilse i dessa katakomber och aldrig blivit återfunna. Man kan kolla på YouTube och söka på "Catacombs Paris" så får man upp hur det ser ut där nere på riktigt - och det ser precis ut som i filmen. Däremot är själva handlingen sådär. Detta med ett monster i katakomberna kunde dom raderat ut ur manuset direkt. Det förstörde rätt mycket. Bara det att Victoria va vilse där nere och försökte ta sig ut gjorde att filmen hade blivit bra. Allt det andra hade kunnat hoppats över.



Av D - 4 september 2018 10:30

Originaltitel: Blue streak
Regissör:
Les Mayfield
Utgivningsår:
1999
Längd:
93 min

 

Miles har precis suttit av ett fängelsestraff för en misslyckad diamantkupp och är otålig att hämta ädelstenen som han gömde vid en byggarbetsplats. På platsen står nu dessvärre ett välbevakat polishögkvarter. Miles utger sig för att vara kriminalare, och genom att använda sig av sin kriminella erfarenhet arbetar Miles sig oavsiktligt upp i ledet och vinner "snutarnas" respekt.


Tyckte faktiskt om denna film. Minns att jag sett den för tusen år sen men ville friska upp minnet lite! Martin Lawrence ser vi i huvudrollen som Miles och han är kanon i denna film, såsom i vilken film han än är med i. Man skrattar åt hans många roliga missöden som polis och hans "turliga men skickliga" sätt att sätta din bovarna på. Vi ser även Dave Chappelle i rollen som Miles vän Tulley och Luke Wilson som polisen Carlson.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards