Videohyllan

Alla inlägg under oktober 2018

Av D - 2 oktober 2018 10:00

Originaltitel: Avicii: True stories
Regissör:
Levan Tsikurishvili
Utgivningsår:
2017
Längd:
139 min

 

En av Sveriges största musikexporter väljer plötsligt att sluta - vid 27 års ålder. Musikvärlden undrar och fansen är chockade. Vi följer Tim Berglings fantastiska resa som artisten Avicii. Från dom första stapplande mixarna, till världshits och spelningar med Madonna. Men framgången har ett pris och kostnaden blir till slut ohanterbar för Tim Bergling, som i detta närgångna porträtt ger sin bild av hur han kände och upplevde karriärens uppgångar och fall.


Ärligt talat så kände jag av någon konstig anledning knappt till Avicii överhuvudtaget. Jag har inte lyssnat på radio / musik så mycket dom senaste åren, så det är kanske därför. Många pratade om hur artistvärlden pressade honom till max, som gjorde att han till slut tog sitt liv - och så kanske det va - men enligt mig så är det inget som tyder på det i denna dokumentär. Det va mycket han själv som VILLE göra dessa uppträdanden faktiskt. Självklart är det mycket material som är bortklippt kan jag tänka mig, men jag va uppmärksam på det under hela filmen, och fick inte alls uppfattningen om att det va andra som pressade honom - istället pressade han sig själv över gränsen.



Av D - 1 oktober 2018 14:24

Originaltitel: Hush
Regissör:
Mike Flanagan
Utgivningsår:
2016
Längd:
87 min

 

Författaren Maddie Young lever ett avskilt liv långt ute i skogen efter att ha förlorat hörseln som tonåring. Hon har dragit sig tillbaka från samhället och isolerat sig i ett hus långt från närmaste granne. Hon har stora hopp om att skriva färdigt sin andra roman när det en natt dyker upp en maskerad mördare i fönstret. Maddie inser att hon måste kämpa för sitt liv - i tysthet.


Denna filmen va faktiskt ganska tråkig. Det händer liksom inte så mycket och att man emellanåt måste utstå filmen i total tystnad tär på en. Det måste vara fruktansvärt att vara dövstum, men man märker att tekniken har gått framåt och att det finns mycket som underlättar att man kan leva ett ensamt liv utan att vara beroende av någon annan. Jag hade skitit ner mig om en maskerad man hade dykt upp utanför mitt fönster sådär och jag hade nog inte överlevt lika bra som Maddie. Men ändå så blev filmen inte mycket till att ha tyvärr.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards