Videohyllan

Alla inlägg den 16 oktober 2018

Av D - 16 oktober 2018 08:23

Originaltitel: Harry Potter and the deathly hallows part II
Regissör:
David Yates
Utgivningsår:
2011
Längd:
130 min

 

Hogwarts är stängt på obestämd tid, och Harry säger till Ron och Hermione att även om skolan öppnar så tänker han istället ägna sig åt att försöka besegra Voldemort för gott. Det är dags att säga adjö till trollkarlsskolan, lärarna, eleverna och inte minst Harry Potter och hans vänner. Under den sjunde och sista årskursen får Harry slutligen veta vad hans öde har i beredskap medan den oundvikliga sista striden mot Lord Voldemort närmar sig.


Äntligen har jag sett färdigt hela Harry Potter-serien! Jag kan ju tala om att jag gillar dom 4-5 första filmerna, men sen går det utför alldeles för mycket. Jag gillar inte dessa två sista filmer alls. Allt blir så mörkt och krångligt och jag hade verkligen väntat mig ett alldeles speciellt slut med champagne och fyrverkerier. Men allt va så konstigt. Man bygger upp en sån stor förväntan och sen blir det bara pannkaka av allting - den känslan är inte skön alls. Fast det är kanske bäst att kolla på dessa två sista filmer en gång till för säkerhetsskull?



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards