Videohyllan

Alla inlägg den 17 oktober 2018

Av D - 17 oktober 2018 11:38

Startade: 2017
Genre:
Skräck
Säsonger:
7:e säsongen i serien

 

Brookfield Heights i Michigan lämnas delad av presidentvalet i USA från 2016. Den lokala restaurangägaren Ally Mayfair-Richards är fullständigt upprörd över Donald Trumps seger. Samtidigt kämpar hon med sina fobier som clowner, rädsla för blod och rädsla för hål. I samma stad lever liberalen Winter. Hennes bror Kai Anderson är en manipulativ person som leds till att driva i den politiska makten. Kai rekryterar personer till sitt parti och han har bestämt att han ska vinna nästa presidentval och bli något stort i USA.


Denna säsong handlar mycket om politik men jag som inte är ett dugg intresserad av politik älskar denna säsongen ändå. Jag måste säga utan att spoila att Kai Anderson är en riktigt bra manipulativ människa och det är så sjukt att människor kan manipulera andra människor till att göra saker och begå brott på det sätt som han gör. Vissa saker är rätt onödiga i säsongen men i helhet är även denna säsong precis lika bra som dom andra!



Av D - 17 oktober 2018 11:16

Startade: 2011
Genre:
Fantasy
Säsonger:
7

 

Storybrooke får äntligen njuta av lite lugn och ro efter att Regina har krossat hjärtat på sin Dark Half. Men friden blir kortlivad då den Onda Drottningen återvänder med kaos och skräck som gör hennes tidigare grymheter bleka i jämförelse. Desperat att rätta sin motparts fel, bekämpar Regina den ultimata striden mot sin nemesis, men kan en överleva om den andra förstörs?


Oj... jag upptäckte att jag inte hade bloggat om denna säsong.... men samtidigt vet jag inte när jag tittade på den och minns inte speciellt mycket av säsongen konstigt nog. När jag kollar på trailern så minns jag ju scenerna, men jag minns inte helheten. Regina kämpar iallafall mot The Evil Queen som är den sämre sidan av henne själv. När jag har kollat klart säsong 7, så ska jag börja om på säsong 1 och plöja igenom alla säsonger igen. Detta är ju absolut min favorit serie genom tiderna!


I denna säsong får vi bland annat lära känna karaktärer som Aladdin, Jasmine, Greven av Monte Cristo, Kapten Nemo, Lady Tremaine, Beowulf, Tiger Lily, Tin Man med flera.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards