Videohyllan

Alla inlägg den 6 oktober 2018

Av D - 6 oktober 2018 16:28

Originaltitel: Harry Potter and the half-blood prince
Regissör:
David Yates
Utgivningsår:
2009
Längd:
153 min

 

Harry Potters sjätte skolår vid Hogwarts skola för häxkonster och trolldom kantas av rädsla och varningar. Trots detta lyckas han äntligen med sina lektioner i trolldryck tack vare anteckningar i den lärobok han lånat, som en gång tillhört någon som kallar sig "halvblodsprinsen". Samtidigt får han privatlektioner av Albus Dumbledore, som avslöjar hemligheten bakom Voldemorts odödliga själ.


Detta måste vara den allra sämsta av filmerna hittils. Jag blev riktigt förbannad på denna film (och jag säger inte mer pga att jag inte vill spoila). När filmen va slut satt jag med mängder av frågetecken och frågor utan svar. Dock sa dottern till mig att i den sista filmen så förstår man allting - vilket jag hoppas. Jag tycker att dom mest slafsade ihop denna film, och det va mycket som hände som inte hade med någonting att göra alls. Lite utfyllnad kändes det som och filmen kändes väldigt lång. Dock är jag riktigt nyfiken på upplösningen och längtar efter att titta på den sista filmen i denna underbara filmserie.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards