Videohyllan

Alla inlägg den 30 oktober 2017

Av D - 30 oktober 2017 20:50

Originaltitel: Jack Frost
Regissör:
Troy Miller
Utgivningsår:
1998
Längd:
101 min

 

Vad skulle du göra om din snögubbe kom till liv? Och vad skulle du säga om snögubben påstod sig vara din pappa? Musikern Jack Frost får en andra chans att vara den familjefar sonen Charlie saknade innan Jack dog i en bilolycka. Trots den otympliga formen visar sig Jacks nya skepnad vara en utmärkt vän i snöbollskrig, vilda slädjakter och i hockeyträningen! Frågan är bara hur man bäst förklarar för sin mamma och sina vänner att ens far kommit tillbaka som en snögubbe.


Helt underbart mysig film som ger den bästa julkänslan! Den är så himla sorglig med. Så otroligt sorglig. Men samtidigt är den väldigt varm och bra. Jag gillar dock inte att det är Michael Keaton som spelar rollen som snögubben Jack. Han passar inte in i den rollen med sin "rockiga", hårda utseende. Nej, jag gillar inte honom helt enkelt. Filmen är även rolig till vuxna så som till barn. Min 9-åriga dotter skrattade till ordentligt under ett par scener.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards