Videohyllan

Alla inlägg den 15 oktober 2017

Av D - 15 oktober 2017 12:38

Originaltitel: Pirates of the Caribbean: Dead mans chest
Regissör:
Gore Verbinski
Utgivningsår:
2006
Längd:
150 min

 

Kapten Jack Sparrow står i skuld till den legendariska Davey Jones, härskare över havets djup och kaptenen på det spöklika skeppet Flygande Holländaren. Om Jack inte kan ta sig ur denna skuld, kommer han att bli dömd till ett liv i evig underkastelse och förbannelse. Och om inte det vore nog så lyckas han sätta käppar i hjulen för Elizabeth Swanns och Will Turners bröllopsplaner, som genast följer med Jack Sparrow på nya äventyr.


Jaaaa, denna va minst lika bra som den föregående filmen! I denna film älskar jag sminkningen på Davy Jones och hans besättning! Hur grymt som helst med "sjötema" i hela deras utseenden! Denna filmen börjar nästan direkt där första filmen slutar så allt flyter på rätt bra. Men jag tror, att man som jag, bör se ettan precis före för att minnas alla händelser innan. Specialeffekterna och handlingen får pluspoäng då filmen har ett bra tempo och blir aldrig långtråkig! Ett extra pluspoäng till den underbart snygga Johnny Depp så klart :)



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards