Videohyllan

Alla inlägg den 12 oktober 2017

Av D - 12 oktober 2017 21:46

Originaltitel: Pirates of the Caribbean: The curse of The Black Pearl
Regissör:
Gore Verbinski
Utgivningsår:
2003
Längd:
143 min

 

För den buffliga men ändå charmiga kaptenen Jack Sparrow är Karibiens kristallklara vatten som en enda stor lekplats full av äventyr och mysterier. Jacks idylliska liv kapsejsar den dag då den girige Kapten Barbossa stjäl hans ögonsten - skeppet The Black Pearl. Barbossa attackerar sen staden Port Royal och kidnappar guvenörens vackra dotter Elizabeth Swann. Detta kan knappast Jack acceptera. Och inte heller den snälla smeden Will Turner. I ett spännande äventyr gäller det att få tillbaka miss Swann. På resan avslöjas hemlighet efter hemlighet...


Vad ska man säga? Skitbra film rent ut sagt. Jag har börjat kolla på dessa filmer igen då jag helt har glömt handlingen. Vem kan inte motstå kapten Jack Sparrow egentligen? Många kanske tycker att Will Turner är den man ska dreggla efter, men för mig finns det bara herr Sparrow i sikte. Filmen bjuder på ett äventyr i sann pirat-anda! Det händer saker hela tiden som gör att filmen inte blir tråkig en enda sekund. Dessa filmer är verkligen superbra familjefilmer!



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards