Videohyllan

Alla inlägg den 9 oktober 2017

Av D - 9 oktober 2017 10:25

Originaltitel: Pirates of the Caribbean: Dead men tell no tales
Regissör:
Joachim Rönning & Espen Sandberg
Utgivningsår:
2017
Längd:
129 min

 

Kapten Jack Sparrow är återigen jagad av sin gamla nemesis, den skräckinjagande Kapten Salazar. Salazar tänker förgöra varenda pirat på haven och Kapten Jacks enda hopp om överlevnad är att försöka hitta Poseidons mytomspunna treudd, en kraftfull klenod som ger ägaren total kontroll över haven. Även Will Turner och Elizabeth Swanns son Henry samt astronomen Carina Smyth är ute efter treudden. Tillsammans kastar dom sig in i ett riktigt tungt äventyr!


Gnistan finns kvar trots att detta är den femte Pirates-film. Johnny Depp är lika snygg som alltid och gör sin roll som den roliga Katen Sparrow suveränt. Filmen är faktiskt skitbra och handlingen är till och med djup och vacker. Jag blev faktiskt rörd. Efteråt kom jag på att jag knappt minns dom andra Pirates-filmerna, så jag ska nog ta mig en titt från början och köra på. Jag minns iallafall att jag tyckte om filmerna, så nu kör vi!



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards