Videohyllan

Alla inlägg den 10 oktober 2017

Av D - 10 oktober 2017 18:51

Originaltitel: Cult of Chucky
Regissör:
Don Mancini
Utgivningsår:
2017
Längd:
91 min

 

Nica (från "Curse of Chucky") har blivit placerad på ett mentalsjukhus. Hon anses av domstolen vara mentalt sjuk och fått diagnosen schizofreni. Polisen skyller henne för alla mord och anser att hennes prat om "Chucky" bara är något hon hittat på för att skydda sig själv. Vi möter hennes doktor som tar många genvägar och använder sig av inte helt tillåtna metoder för att bota sina patienter. Han har placerat Nica på en inte allt för strikt avdelning och fokuset ligger på gruppterapi. Tillsammans med en grupp av mentalt sjuka patienter försöker dom komma över sina problem - med hjälp av en docka.


Yes! Hör ni dom små tassande fotstegen? Chucky är tillbaka! Jag kan absolut inte få nog av Chucky! Jag älskar honom. Filmen får högsta betyg av mig - precis som dom andra filmerna om den söta rödhåriga pojken. Handlingen är bra och intressant. Det händer saker hela tiden vilket gör att man inte hinner tröttna på filmen. Den bjuder på stämningsfull musik, bra skådespelare och en del ganska råa, blodiga scener! En helt perfekt rulle helt enkelt!



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards