Videohyllan

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2017

# 780 - Laid to rest

Av D - 13 augusti 2017 15:04

Originaltitel: Laid to rest
Regissör:
Robert Hall
Utgivningsår:
2009
Längd:
89 min

 

En ung kvinna vaknar upp i en likkista i ett begravningshem och har inget minne av hur hon kommit dit och hon har ingen aning om vem hon själv är. Väl ur kistan så upptäcker hon att en svartklädd man med silvermask i form av en dödskalle inte bara filmar utan planerar även att slå ihjäl henne så fort som möjligt. Väl ute ur huset och på väg från faran plockas hon upp av en man som tar med henne hem till frugan där dom tar hand om henne och försöker få henne att minnas vad som skett. Det dom inte vet är att mannen i masken har följt efter dom och fortsätter att göra allt för att döda henne - plus alla som står i hennes väg.


Ja, här snackar vi slasher film! Denna film va faktiskt bra, och jävligt rå. Historien är bra, spännande och välgjord trots att kvinnan spelar sin roll fruktansvärt dåligt! Det är i flera scener som jag bara kände att jag ville smälla till henne rejält så att hon vaknar upp och gör sin roll bra. Men om man bortser från det, så är detta en "Jason Voorhees"-liknande film fast miljoner gånger råare. Slutet är väl sådär, men det funkar. Jag gillar inte den sortens slut egentligen - men man kan inte få allt! Jag rekommenderar iallafall filmen till dom som vill se en riktigt bra slasher-rulle!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 14 juli 2021 11:03

Originaltitel: Fear street part one: 1994Regissör: Leigh JaniakUtgivningsår: 2021Längd: 107 min   Vi får följa unga Deena, nydumpad och bitter. Hon bor i staden Shadyside som är känd som USA:s mördarhuvudstad eftersom det tycks ske gruvliga mord ...

Av D - 8 juli 2021 19:58

Originaltitel: Jeepers creepers 2Regissör: Victor Salva Utgivningsår: 2003 Längd: 100 min   Taggart och hans son Billy håller på att sätta ut fågelskrämmor, när dom plötsligt märker att dom inte är ensamma. En av fågelskrämmorna rätar plötsligt p...

Av D - 8 juli 2021 19:27

Originaltitel: Mary Poppins returnsRegissör: Rob Marshall Utgivningsår: 2018 Längd: 130 min   Mary Poppins är den praktiskt taget helt perfekta barnsköterskan med unika magiska färdigheter. Hon kan förvandla den tråkigaste uppgift till ett oförg...

Av D - 2 oktober 2019 12:05

Originaltitel: A simple favorRegissör: Paul FeigUtgivningsår: 2018Längd: 117 min   Stephanie - en mammabloggare - försöker avslöja sanningen bakom hennes vän Emilys plötsliga försvinnande från deras lilla stad. Stephanie får hjälp av Emilys man S...

Av D - 2 oktober 2019 11:58

Originaltitel: The Belko experimentRegissör: Greg McLeanUtgivningsår: 2016Längd: 89 min     Åttio amerikaner blir inlåsta i Belko Industries huvudkontor i Bogotá, Colombia. Skräcken sprider sig när en okänd röst utfärdar ett kommando via högtal...

Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards