Videohyllan

Alla inlägg den 22 augusti 2017

Av D - 22 augusti 2017 18:24

Originaltitel: The boy in the striped pyjamas
Regissör:
Mark Herman
Utgivningsår:
2008
Längd:
94 min

 

Bruno lever ett välbärgat liv i mellankrigstidens Tyskland tillsammans med sin mor, storasyster och fadern som är SS-officer. När fadern blir kommendant för ett fångläger flyttar familjen från Berlin ut på tyska landsbygden. Några dagar senare blir Bruno vän med en pojke, Shmuel. Han är märkligt klädd i en randig pyjamas och bor bakom ett elstängsel. Bruno får snart reda på att deras vänskap är förbjuden då Shmuel är jude och att det inhägnade grannområdet i själva verket är ett fångläger för judar i väntan på döden.


Alltså... jag mådde bara dåligt av denna film. Själva filmen i sig är ganska tråkig... det händer inte så himla mycket egentligen. Istället för att alltid följa offrens liv i såna här filmer får vi istället sätta oss in i "fiendens" version, vilket i detta fall blir ganska trist. Men slutet är nog bland dom värsta sluten jag någonsin sett. Jag mådde så jävla dåligt av det. Jag tänker inte spoila något, för då får ni nog inte uppleva den känslan som jag gjorde. Men den va hemsk. Riktigt hemsk.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards