Videohyllan

Alla inlägg den 27 augusti 2017

Av D - 27 augusti 2017 18:35

Originaltitel: The big year
Regissör:
David Frankel
Utgivningsår:
2011
Längd:
100 min

 

Tre män vill vinna priset "The big year", en fågelskådartävling som går ut på att under ett år se och fotografera så många olika fågelsorter som möjligt. När dom försöker överträffa varanndra tas dom med till platser runt om i världen från dom mest sällsynta fåglarna i Nordamerika till dom vackraste fåglarna i Afrika. Rivaliteten är tyvärr stor och samtidigt som dom tävlar mot varann ställs dom för andra frågor och problem i det vanliga livet.


Denna film står under kategorin "Komedi", men jag tycker mer det passar in mer under kategorin "Drama". Det är tråkigt att se Jack Black, Owen Wilson och Steve Martin i en film tillsammans som inte bjuder på ett enda skratt. Filmens handling är riktigt tråkig, men jag är ju inte ett dugg intresserad av fåglar eller fågelskådning så det kanske inte är så konstigt att denna film inte tilltalar mig? Det händer inte så mycket och det blir bara långtråkigt.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards