Videohyllan

Alla inlägg den 25 augusti 2017

Av D - 25 augusti 2017 08:39

Originaltitel: Die
Regissör:
Dominic James
Utgivningsår:
2010
Längd:
88 min

 

Sex för varandra främmande människor vaknar inlåsta och chockat oförstående i ett cellkomplex. Snart anländer en mystisk man, som under hot tvingar dom att delta i ett experiment han kallar "rättegångarna". En efter en måste deltagarna låta tärningen avgöra ödet för en annan medfånge. Ett turligt kast innebär frihet, ett olyckligt kast innebör döden. Och medan dödsångesten sprider sig, börjar ett dunkelt motiv att uppenbara sig.


Jag tyckte inte om denna film. I början står det att detta hänt på riktigt, vilket jag är lite skeptisk mot. Filmen är väldigt förvirrande och rent av tråkig emellanåt. Tempot är för långsamt. Och enligt min åsikt kunde deras "öden" vara värre. Det nådde inte riktigt fram så att säga. Samtidigt pågår en polisutredning i filmen vilket man kunde ta bort helt från filmen då det bara tog upp onödig tid. Filmen låter jättebra när man läser om den, men i själva verket va den bara tråkig.



Av D - 25 augusti 2017 08:26

Originaltitel: The hole
Regissör:
Joe Dante
Utgivningsår:
2009
Längd:
98 min

 

Dom amerikanska tonårsbröderna Dane och Lucas har flyttat till den engelska landsbygden med sin mamma. Tillsammans med grannflickan Julie hittar dom en mystisk, låst lucka på golvet i källaren till familjens nyköpta hus. Dom tar sig ner i det bottenlösa hålet - och hamnar i en skräckfylld värld med deras mörkaste mardrömmar som fokus. Kanske är hålet ingången till helvetet.


Joe Dante, som regisserat "Gremlins" är han som även regisserat denna fantasyskräckis. Detta är verkligen en skräckfilm av den hederliga sorten (om ni tänker stilen på just kultfilmerna "Gremlins"). Jag gillade filmen. En rysare i bra tempo och lagom läskig. Det är inte det som vi ser som ger dom kalla kårarna i filmen - utan det vi INTE ser. Men ändå är filmen lite väl "80-talig" och en aning mesig för mig. Men jag gillade den skarpt!



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards