Videohyllan

Alla inlägg den 8 mars 2015

Av D - 8 mars 2015 00:54

Originaltitel: The pyramid
Regissör: Grégory Levasseur
Utgivningsår: 2014
Längd: 90 min

 

Filmen handlar om ett gäng amerikanska arkeologer som utforskar en forntida pyramid djupt begraven under den egyptiska öknen. Men dom går vilse i pyramidens mörka och oändliga katakomber och försöker desperat hitta en väg ut. Ganska snart inser gänget att dom inte bara är fångade, utan även jagade. In i sista sekund försöker dom hitta en väg ut - samtidigt som dom försöker överleva det hemska som verkar finnas där. Lyckas dom?


Jaaaaaa, äntligen en bra film!!! Jag älskar allt som har med Egypten, pyramider och den egyptiska mytologin att göra så detta va verkligen en film för mig!! Det händer saker hela tiden och storyn va bra! Dock kunde dom satsa lite mer på specialeffekterna, men det hindrade inte filmen från att vara bra! Filmen liknar dock väldigt mycket filmen "As above so below" men denna tycker jag är bättre! Helt klart sevärd!


Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards