Videohyllan

Alla inlägg den 7 mars 2015

Av D - 7 mars 2015 21:57

Originaltitel: The woman in black 2: Angel of death
Regissör: Tom Harper III
Utgivningsår: 2014
Längd: 98 min

 

Andra världskriget härjar som värst och tyskarnas bomber faller över London. En grupp barn är på väg med tåg till tryggheten på den engelska landsbygden med sin lärarinna Eve. Dom ska inkvarteras på det övergivna godset Eel Marsh House som ligger väl isolerat med endast en smal vägbank som leder dit från fastlandet. Men det som ska vara en trygg oas för barnen visar sig vara en mörk och mycket ogästvänlig plats. En efter en börjar barnen bete sig allt mer besynnerligt. Eve söker hjälp av en ung soldat som stationerats i området och tillsammans upptäcker dom att barngruppen väckt en ond kraft som slumrat i huset och som är så mycket mer skrämmande och farlig än bomberna över London. Eve måste nu konfrontera sina egna demoner för att rädda barnen och överleva dom onda makterna som vill förgöra dom alla.


Nja... Jag gillade faktiskt inte ettan och inte denna heller :( Jag som älskar skräckfilmer i vanliga fall. Men jag tycker inte själva historien håller ihop... Det finns tyvärr många luckor och det gör hela filmen skum bara. Visst, man hoppade till ett par gånger, men bara för det behöver inte filmen va bra eller läskig. Den är långtråkig den första halvan av filmen. Sen blev den väl "okej" men ändå kan jag inte säga att jag gillade den. Tyvärr.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards