Videohyllan

Alla inlägg den 10 maj 2013

Av D - 10 maj 2013 15:24

Originaltitel: Yogi Bear

Regissör: Eric Brevig
Utgivningsår: 2010
Längd: 80 min

 

Jellystone Park har tappat besökare och borgmästare Brown har bestämt att parken ska stängas och marken ska säljas. Det betyder att familjer inte längre kommer att få uppleva den vackra naturen som parken erbjuder, och vad som är viktigare, Yogi, Bobo och alla deras vänner kommer att kastas ut från det enda hem dom haft. Med den största utmaningen någonsin måste Yogi bevisa att han verkligen är "smartare än den genomsnittslige björnen", och han och Bobo måste slå sig ihop med sin svurne fiende Skogsvaktare Smith för att hitta ett sätt att rädda Jellystone Park från att stänga för evigt.


Yogi bear är en gammal barndomsfavorit till mig. Älskade den tecknade serien som gick på tv när jag va liten. Men denna filmen är verkligen en stor besvikelse. Hela handlingen är något dom bara slängt ihop och filmen är tyvärr rent ut sagt tråkig. Skådisarna brister och det finns ingen komedi alls i filmen, trots att det är en komedi. Eller jo, visst finns det, men komedin är fruktansvärt kasst. Tror inte ens barn uppskattar denna film. Det gjorde inte våra iallafall. Det hade kunnat bli en bra film, men tyvärr dök denna rätt ner i graven. 



Av D - 10 maj 2013 15:14

Originaltitel: Scary movie 4
Regissör: David Zucker 
Utgivningsår: 2006
Längd: 83 min

 

Den älskvärda dumbomen Cindy Campbell och hennes bästa vän Brenda Meeks förenas med den trevliga men oförstående Tom Ryan. Tillsammans kämpar dom för att rädda världen från en hänsynslös utomjordisk invasion. Cindy flyttar in till en gammal dam för att kunna ta hand om henne. I och med det så blir hon granne med Tom. Senare upptäcker hon att huset är hemsökt av en liten pojke och hon ger sig iväg för att hitta hans mördare och förstå vad som låg bakom mordet. Samtidigt invaderas jorden av utomjordingarna och Cindy måste finna pojkens mördare för att kunna stoppa dom. 


Hahaha! För att kunna se Scary movie-filmerna måste man ha en otroligt låg humor och inte ha för höga förväntningar! Jag älskar ju såklart dessa filmer! Anna Faris gör ju ett utmärkt jobb som Cindy Campbell! Hennes tröga, äkta blondinhjärna gör att man får sig otroligt många skratt! Dock gillar jag inte allt med det utomjordiska. Det skulle dom lätt kunna skippa för att få en bättre film. I denna film gör dom parodi på Saw och Saw 2, The village, The grudge och The grudge 2, Världarnas krig, Million dollar baby, Brokeback mountain och Hustle & Flow. Det bästa är ju att Dr. Phil har en liten roll i början av filmen. Han är ju så jävla dålig på film alltså :)



Av D - 10 maj 2013 15:03

Originaltitel: I spit on your grave
Regissör: Steven R Monroe 
Utgivningsår: 2010
Längd: 96 min

 

Jennifer Hills tar en paus från storstaden och hyr en stuga ute i skogen för att börja skriva på sin nya bok. Hennes närvaro i den lilla staden gör att en grupp män får upp ögonen för henne. Dom bryter sig in i stugan för att skrämma henne, men det hela urartar till en natt av misshandel, tortyr och våldtäkt. Jennifer blir lämnad att dö, men överlever mot alla odds. Och hon har bara en tanke i huvudet. Hämnd. Hon bestämmer sig för att männen som gjort henne så illa ska få smaka på sin egen medicin - fast hundra gånger värre.


Åh jag älskade denna film! Jag trodde att jag hade sett den innan, men det hade jag visst inte. Den är oerhört rå och brutal men samtidigt väldigt underhållande och otroligt smutsig, men det gör hela charmen med filmen. Hade jag kommit undan all straff som väntar efter att man hämnats på människor som skadat en rejält, så hade ta mig fan jag gjort likadant. Jag hade absolut tagit ut hämnd och min ilska på idioter som gjort mig något så fruktansvärt illa. Eller någon i min familj. Payback is a bitch! 

 

 

Av D - 10 maj 2013 09:59

Originaltitel: Strangeland
Regissör: John Pieplow
Utgivningsår: 1998
Längd: 85 min

 

Den sadistisk psykopaten Captain Howdy söker sina offer via olika chatsidor på Internet och lockar till sig ungdomar för att sedan utsätta dom för fruktansvärd tortyr. När Genevieve Gage och hennes väninna luras i fällan och väninnan hittas död gör Genevieves pappa Mike, en hårdnackad polis, allt för att hitta sin dotter. Spåren leder honom in i en fasansfull värld av invigningsriter, kroppsliga ritualer och tortyr.


Otroligt bra film! Dee Snider från Twister Sisters spelar den psykopatiska Captain Howdy och han gör det mycket bra! Även Robert Englund (Freddie Krueger) har en mindre roll i denna film. När man tittar på denna film och ser alla tortyren dessa oskyldiga ungdomar utsätts för så kryper det i hela kroppen av smärta. Och att sedan tänka att det finns såna här psykopater på riktigt så blir man bara äckelmagad....



Av D - 10 maj 2013 09:31

Originaltitel: Winnie the Pooh
Regissör: Stephen J Anderson & Don Hall
Utgivningsår: 2011
Längd: 69 min

 

Den honungsälskande nallebjörnen Puh och hans vänner har fått ett uppdrag av Uggla och ger sig av på ett helt nytt äventyr i Sjumilaskogen. Med hjälp av vännerna Tiger, Kanin, Nasse, Kängu, Ru och I-or, ger sig Puh ut för att leta efter I-ors svans, som har försvunnit. Samtidigt upptäcker dom att Christoffer Robin är bortrövad av en viss hemsk Baxen! Det blir en hektisk dag för en björn som egentligen bara skulle ut och leta efter lite honung.


Väldigt söt film :) Jag gillar även att dom har lagt in lite roliga skämt i filmen (om man kollar den engelska versionen). På den svenska versionen så tappas dessa skämt bort tyvärr. Jag har älskat Nalle Puh sen jag va lite, så detta är en självklar film för mig :) Det enda negativa enligt mig, är att rösterna är utbytta från den Nalle Puh och hans vänner som jag såg när jag va liten. Självklart är det så eftersom röstmakarna har vuxit upp, men jag tycker ändå att det är lite tråkigt.



Av D - 10 maj 2013 09:21

Originaltitel: Another gay movie

Regissör: Todd Stephens
Utgivningsår: 2006
Längd: 92 min

 

Fyra unga collagestudenter ingår en pakt för att dom ska ha haft sex innan terminen är slut, bara dom hittar någon att göra det med. Att dom är homosexuella försvårar naturligtvis deras valmöjligheter, men det tycks det inte vila några ledsamheter över. Det hittar det stöd dom behöver i varandra, i sina föräldrar och även i skolans populäraste flata, som tycks få alla tjejerna. Under sökandet efter den perfekta partnern få dom ta till de medel dom känner till, såsom gurkor och annat för att tillfredställa sina lustar.


Jag dog lite. Eller kanske mycket. Den här filmen är underbar som man kan se om och om igen. Den är hur rolig som helst :) Det är en parodi på American Pie filmen, och parodier brukar faktiskt inte vara så speciellt roliga. Men denna film slår högt! Den bjuder på många skratt och många "äckel-scener" som gör att man skrattar ännu mer! Helt klart sevärd!



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards