Videohyllan

Alla inlägg den 2 maj 2013

Av D - 2 maj 2013 08:18

Originaltitel: The wisher

Regissör: Gavin Wilding
Utgivningsår: 2002
Längd: 83 min

 

Mary är en ung tjej som sedan länge lidit av sömnproblem. Hon går i sömnen, får hemska mardrömmar och somnar på lektionerna. En dag kommer den ökända nya skräckfilmen The Wisher till stan. En film som sagts vara den läskigaste någonsin. Fastän hon inte får för sin far smiter Mary till bion med sina kompisar. Men ett par minuter in i filmen börjar hon må dåligt och springer ut. Efteråt börjar hon se mördaren från The Wisher överallt och hemska saker händer. Hennes far dör i en bilolycka, skolan brinner ned… Innan hon tillslut kommer på att allt som händer är sammankopplat med hennes ”önskningar”.


Denna film hör nog hemma i genren "B-skräckisar", men ändå tycker jag att filmen hade sin charm och va helt okej! Själva ondskan i filmen, The wisher, tycker jag ser riktigt ryslig ut och skrämde faktiskt vettet ur mig några gånger. Skådespelarna spelade väldigt bra! Klart sevärd iallafall!

 


Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards