Videohyllan

Alla inlägg den 3 maj 2013

Av D - 3 maj 2013 09:58

Originaltitel: Chain reaction
Regissör: Olaf Ittenbach
Utgivningsår: 2006
Längd: 105 min

 

En fångtransport förolyckas längs vägen och dom livsfarliga mördarna som fraktas rymmer ut i skogen. Inblandad i olyckan är också Dr. Douglas Madsen, som hela filmen kretsar sig kring. Dom tar honom tillfånga för att han ska kunna behandla den dominantaste fångens bror och ger sig ut i ödemarken. Efter en stund finner dom ett ödsligt beläget litet hus mitt inne i skogen med en samling besynnerliga människor. Dom talar en gammaldags dialekt och varnar dom för att stanna hos dom. Fångarna lyssnar naturligtvis inte och anser att dom är herrar över situationen. Föga anar dom den fruktansvärda sanningen om dom blodtörstiga människorna dom stött på…


Denna filmen stängde vi av efter 30 minuter. Filmen är väldigt skrattretande och överdriven. Detta ska vara en skräckfilm, och framsidan på fodralet ser äckligt och intressant ut... Men filmen sög verkligen. Vem vet, hade vi kollat färdigt på den hade vi kanske haft en annan åsikt, men den va SÅ dålig att vi till och med stängde av! Och det händer typ aldrig att jag stänger av en film! Under dessa 30 minuterna förekom en massa våldsamma gorescener, vilket inte heller är en favorit hos mig. Nej... enligt mig är detta absolut ingen sevärd film.

(OBS: Hittade ingen trailer - så jag lägger upp en bild)

 

 

 

Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards