Videohyllan

Alla inlägg den 8 maj 2013

Av D - 8 maj 2013 09:20

Startade: 1993
Genre: Paranormal / thriller
Säsonger: 10

 

Arkiv X är en populär amerikansk tv-serie, sänd i nio säsonger under perioden 1993 till 2002. Serien handlar om dom två FBI-agenterna Dana Scully och Fox Mulder som arbetar på FBI:s avdelning för paranormala fenomen. Ett samarbete som framöver kommer att tänja deras gränser för tillit, förtroende och hopp. Fast beslutna om att avslöja sanningen bakom de mystiska, olösta fall som FBI kallar för X-files, söker Mulder efter alternativa lösningar, medan Scully tror att svaren går att finna med hjälp av vetenskapliga förklaringar. Tillsammans upptäcker de saker som rejält skakar om deras verklighetsuppfattning. I varje avsnitt får vi träffa olika oförklariga fenomen som Dana & Mulder ska ta itu med. Sanningen finns där ute.


Enligt mig, en av dom bästa serierna som någonsin visats på tv! Enda sen jag va liten älskade jag Arkiv X. Det mystiska fick mig att öppna upp ögonen för paranormala händelser redan som liten. Sen att David Duchovny är snygg, gör ju serien ännu bättre ;) En helt klart fullpott på denna serie! Ska plöja igenom alla nio säsongerna nu tänkte jag! Tyvärr är Arkiv X filmerna som gjordes inte lika bra som serien. Visst, dom är sevärda, men inget mer.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards