Videohyllan

Alla inlägg den 19 maj 2018

Av D - 19 maj 2018 20:00

Originaltitel: Hollywood Classics: Daffys knasiga äventyr
Regissör:
Utgivningsår:
1997
Längd:
60 min

 

Här har du chansen att följa med den helknasiga ankan Daffy på en rad äventyr. Daffy Duck är en charmerande och populär figur som alltid lyckas ta sig ur dom kinkiga situationer som han hamnar i! Vi får uppleva äventyr tillsammans med honom mitt i anksäsongen, vi får följa med när han tror sig vara världens bästa skådespelare och vi får även följa med honom till andra världskrigets Tyskland och ett möte med självaste Adolf Hitler - samt fler knasiga äventyr!


Daffy Anka har inte varit en av mina favoriter någonsin, men dessa avsnitt va rätt bra. I denna film får vi se episoder från 1930 och 1940-talet. Det sista avsnittet i denna film skrattade jag enormt mycket åt. Vi får följa med Daffy till andra världskrigets Tyskland där dom visar både hakkors och ropar "Seig Heil". I slutet så träffar han även på Hitler och herre min gud vad jag skrattade. Att dom inte visar just det avsnittet på tv i dagens läge förstår jag, men det är oerhört synd att det är en sån tabu på detta avsnitt faktiskt med tanke på att den är ganska rolig.



Av D - 19 maj 2018 19:47

Originaltitel: Hollywood Classics: Karl-Alfred i högform
Regissör:
Isadore Sparber, Seymour Kneitel & Dave Tendlar
Utgivningsår:
1997
Längd:
50 min

 

Här får vi möta den spenatälskande Karl-Alfred som tillsammans med Brutus kämpar om Olivias hjärta! En burk spenat - och vips så är Karl-Alfred i högform igen! Då är han redo för att rädda sin käresta Olivia som för det mesta hamnar i trubbel. Vi får se när han och Oliva ska gifta sig, när hans trädhus får objudna gäster, när han ska berätta historien om spenaten för hans brorsöner samt flera andra avsnitt av vår älskade spenatkille!


Ända sen jag va liten har jag älskar Karl-Alfred. Eller ja, jag sa alltid Popeye och inte Karl-Alfred. Han påminner ganska mycket om Bamse nu när man ser honom i vuxen ålder. Han är så fruktansvärt lik min pappa också! Till utseendet, hans tatueringar hans sätt - allt påminner om min pappa! Helt sjukt! "Hollywood Classics" är en serie med riktiga godingar från förr! Dessa avsnitt om Karl-Alfred är från 1950-talet!



Av D - 19 maj 2018 19:40

Originaltitel: Hipersomnia
Regissör:
Gabriel Grieco
Utgivningsår:
2016
Längd:
90 min

 

En ung skådespelerska som repeterar inför en pjäs, som handlar om människohandel, börjar uppleva hemska hallucinationer som till en början endast verkar vara mardrömmar men som kan vara en alternativ verklighet. Samtidigt som hon börjar se dessa traumatiska syner börjar hon inse att hennes föräldrar har hållt en enorm hemlighet ifrån henne som vänder upp och ner på hela hennes värld. Kampen mot klockan börjar.


När man läser om denna film så fångar den ens intresse direkt. Men filmen va riktigt kass faktiskt. Den kunde ha fördjupat sig mer i handlingen kring själva människohandel, för sånt fungerar alltid på film. Men istället flyger den bara förbi fördjupningen och det är som om själva människohandeln "bara finns där". Sen är slutet lite tomt också, för jag ville iallafall veta mer om historien kring hennes föräldrar. Nej, denna film saknade väldigt mycket måste jag medge.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards