Videohyllan

Alla inlägg den 5 maj 2018

Av D - 5 maj 2018 20:11

Originaltitel: Monky
Regissör:
Maria Blom
Utgivningsår:
2017
Längd:
86 min

 

Frank som är 11 år hittar en dag en livs levande apa i familjens trädgård. Apan kallar dom för Monky och med henne startar ett spännande och roligt äventyr för hela familjen. Innan apan dök upp levde familjen med en stor sorg under en tid. Det går snart upp för dom att Monky inte är en vanlig apa och att det inte var en tillfällighet att hon dök upp just i deras trädgård. Vem är hon? Var kommer Monky ifrån och går det att hemlighålla henne för byn?


Jag fattade ungefär en kvart in i filmen vad det va apan skulle symbolisera. Och utan att säga för mycket, så tycker jag att filmen börjar fruktansvärt sorgligt. Men ju längre filmen gick desto mindre gillade jag den. Man beter sig inte som den familjen gör när man drabbas av en stor sorg. Och jag tycker även att apans övertygelse borde varit lite starkare för att jag skulle fastna mer för handlingen. Det hade kunnat bli en bra, varm men rätt sorglig film, men istället kändes det som om det saknades något.



Av D - 5 maj 2018 20:01

Originaltitel: Captain Underpants: The first epic movie
Regissör:
David Soren
Utgivningsår:
2017
Längd:
89 min

 

Dom två extremt fantasifulla busungarna George och Harold skapar serier tillsammans som inte är uppskattade av alla. Serierna handlar om en superhjälte som heter Captain Underpants! En dag råkar dom hypnotiserar sin rektor till att tro att han är - självaste superhjälten - Captain Underpants. Tillsammans försöker dom bekämpa den onde Mr Poopypants som hatar skratt mer än något annat i denna värld.


Herre min Gud vad jag skrattade åt denna film! Jag trodde aldrig i min vildaste fantasi att den skulle vara så rolig som den va! En superhjälte i kalsonger liksom? Men filmen bjuder på otroligt mycket utöver det! Skämten passar vuxna såväl som den passar barn. Det är rätt mycket kiss-och-bajs skämt i filmen, men personligen kommer jag aldrig att växa ifrån det! Jag rekommenderar verkligen denna film om du vill få dig många skratt!



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards