Videohyllan

Alla inlägg den 18 januari 2018

Av D - 18 januari 2018 09:18

Originaltitel: Ouija: Origin of evil
Regissör:
Mike Flanagan
Utgivningsår:
2016
Längd:
99 min

 

Året är 1965 och platsen är Los Angeles. En änka och hennes två döttrar driver en spåverksamhet som mest går ut på att lura folk. Åtminstone fram tills den dag dom råkar väcka verklig ondska till liv. När den yngsta dottern blir besatt av en hänsynslös ande måste den lilla familjen konfrontera rädslor dom inte ens visste att dom hade, för att rädda dottern och skicka tillbaks hennes demon till andra sidan.


Jag är så trött på såna här "besatthet- och- exorcist"-filmer. Jag vet inte varför, men jag har inte fallit för en enda film som handlar om människor som blir besatta av demoner. Jag tror inte riktigt på det och därför blir det extremt overkligt och irriterande i mina ögon. Men Ouijaboards har man själv "lekt" med när man va ung. Men självklart fungerade det inte. Filmen är ändå helt okej för någon som gillar denna typ av film. Handlingen flyter på bra och är intressant och stundsvis är den rätt creepy.



Av D - 18 januari 2018 09:06

Startade: 2013
Genre:
Thriller / drama
Säsonger:
5

 

Här får vi möta mamma Norma Bates och hennes tonårsson Norman Bates innan vi möter dom i filmen "Psycho". Efter sin makes död köper Norma ett motell i den pittoreska kuststaden White Pine Bay, för att ge sig själv och sin tonårsson en nystart. Hennes make lämnade efter sig mycket pengar som Norma och Norman använder för att starta ett helt nytt, lugnt liv. Men det visar sig att staden inte är lika lugn som dom först trott och dom måste kämpa för att överleva. Allt börjar med kaos för familjen Bates och ju längre tiden går så kommer mörkare och mörkare hemligheter fram.


Kanonbra serie! Jag har ju inte sett filmen "Psycho" eftersom jag inte får tag i den nånstans, men nu blir jag ännu mer peppad på att se den! Norman Bates är ju helt galen! Hur läskig personlighet som helst. Jag äcklas fruktansvärt mycket av relationen mellan Norman och Norma. Det är absolut inte normalt och det är faktiskt inte konstigt att Norman blir en tvättäkta psykopat. Jag älskar såna här "före"-filmer som berättar mer ingående om en handling i en annan film. Sen är det ju pluspoäng för att Normas storebror Dylan spelas av Max Thieriot, för han är ju så snygg!



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards